Tuesday 3 November 2015

Kisah Si Aku 01: Pembukaan

Entah kenapa aku tertiba terbuka hati,jiwa,raga untuk create blog yg dapat merungkai cerpen2 milik aq yg dh lama terperam dalam laptop..

Aq pembaca buku dan manga yang setia.

Hampir setiap hari aku tak akan pernh miss membaca, tapi aq pmbaca cerewet.

Buku2 drama melayu semua aq tolak ke tepi.

Sebabnya mudah. Clise sangat...

Aq tak prlu bca tengah2, cukup awal dn akhir dan aq dh tahu apa yang ditengh2..

Jd ianya mmbuatkn aq mnjadi pmbaca yg tak bisa dduk diam,

Aq mencuba utk mencoret jln cerita mngikut kehendakku sendiri.

Namun, aq juga penulis yang tak puas.

Tak pernah gemar andai cerita tersebut clise dgn mana2 cerita sebelum ni.

Lalu jalan ceritakn mnjdi sngt asing bagi dunia org luar.

Terlalu asing shingga tidak layak dicetak.

Tapi aq punya semngt.

Semangat utk mmberi baca cerpenku pd sapa2 saja yg mahu.

Jd ku nukilkan blog ini pd sapa yg sudi.

Sapa2 saja yg sudi diluar sana.

Membaca dan menyelami ceritera sebuah kehidupn dlm sisi yg aq ukir sndri..

Sisi sebuah imaginasi pada kisah yang tenat.




1 comment:

  1. Hello sedare..haha..first time singgah blog ko..ko minat anime eh? Anime yg aku suka ade satu je which is fairy tail..kahkah..
    Btw aku pon akn support ko dr jauh beb..haha

    ReplyDelete